- Je wisselt de type berichten op Facebook en jouw andere social media kanalen af.
- Je hebt het voor jezelf nu aardig op een rijtje. Wat je wanneer publiceert op jouw social media kanalen.
- Nu nog inspelen op de actualiteit.
- En het liefst op zo’n manier dat je vooruit kunt werken.
Inhaken maar!
Kijk dan eens of je kunt inhaken op een Nationale feestdag. Misschien kun jij met jouw bedrijf wel heel goed inhaken op Nationale Tuinvogeltelling dag? Of de Nationale gedichtendag? Er zijn heel veel dagen tegenwoordig. En er is vast een dag waar jij wat mee kunt doen.
Het is een leuke zoektocht naar nieuwe content, laat je inspireren. Wees creatief, ga niet kopieren van anderen, maar bedenk zelf jouw link met het thema van die dag.
Inhaakkalender – Contentkalender
Er zijn verschillende zogenaamde inhaakkalenders te vinden. Bekijk ze eens en plan de dagen in waar jij mee kunt spelen.
De inhaakkalender van We are Blossom:
Een mooi overzicht vind je op www.inhaakkalender.com. Binnenkort wordt hier de kalender voor 2016 geplaatst. Even in de gaten houden dus.
De Issuekalender van de Issuemakers
De Issuekalender is ook een mooi voorbeeld van een inhaakkalender vind je. Schrijf je alvast op deze website in voor de Issuekalender 2016 via deze link.
Deze kalender heeft een goed overzicht van alle onderwerpen die door mensen, bedrijven en maatschappelijke organisaties, media of de politiek op de agenda worden gezet.
De contentkalender van Buzzcapture
Buzzcapture heeft een hele uitgebreide contentkalender. Op deze kalender vind je bijvoorbeeld ook de uiterste dag van de deadline voor jouw belastingaangifte. En wanneer het Libelle Zomerweek is. Zulke dagen kunnen perfect bij jou passen als jij bijvoorbeeld een adminstratiekantoor hebt, of als jouw doelgroep overeenkomt met de Libelle doelgroep.
Weet je niet precies hoe je kunt inhaken? Kijk dan ook even bij de blogs over de contentkalender met voorbeelden en tips.
Geef een reactie